Det är nästan var enda dag som det poppar upp ett nytt nätcasino på marknaden, några gånger per månad åtminstone. Vissa av dem försöker göra allt i sin makt för att sticka ut från mängden genom att investera i de mest innovativa och lyxiga designen som finns. Andra försöker lägga till en nypa magi för att få ihop en unik mix. Bra exempel på den senare av typerna är den handfull casinon som baserar sig på äventyr.
Många väljer att testa ett nytt online casino genom att jämföra välkomsterbjudanden och antalet återkommande och regelbundna bonusar som erbjuds. Men i slutändan är det ändå en högklassig supportavdelning som behövs för att få en spelare att stanna.
Vi nämner detta faktum ganska ofta i våra recensioner, så om du har läst några av dem så vet du vad vi pratar om. Men dagens nyhetsartikel går inte lite mer i detalj gällande ämnet. Här är några av anledningarna till varför en kundtjänstavdelning kan vara så avgörande för ett casinos öde.
Fördelarna med en högklassig support
Ett bländande och glimmande casino kan helt säkert få dig att stanna till och se upp och kika in en snabbis, men det är knappast det som kommer få dig en dig att stanna i det långa loppet. Casinots pålitlighet, å andra sidan, kan vara helt avgörande.
Ett spiksäkert sätt att kolla casinots pålitlighet och hur mycket de verkar bry sig om sina spelare är genom att ta reda på hur snabba de är på att svara, hur hjälpsamma och hur vänliga deras kundtjänstmedarbetare är. Det gör du genom att antingen läsa våra recensioner eller genom att kontakta dem själv.
Så vad har man för nytta om en supportavdelning är bra? Ganska mycket faktiskt. Tänk dig att du precis vunnit en ganska fet jackpot och har problem med att få ut dina pengar. En supportavdelning som är snabb på att svara och tillgänglig dygnet runt kan alltid hjälpa dig och lyssnar på ditt problem och förstår din situation. De kommer med hjälpsamma lösningar och fixar genast ditt problem. Utan deras hjälp, vad skulle man då göra?
Negativa och avfärdande supportarbetare
Du har helt säkert stött på någon eller några supportarbetare. En kundtjänst som inte alls verkar lyssna på dig och istället försöker sälja något annat till dig eller försöker få dig att ta en annan bonus. De verkar inte alls lyssna på vad du har att säga.
Detta kan många gånger bero på att de har väldigt mycket att göra, men ändå. Det känns som att man inte alls får någon hjälp och de kan rent av vara otrevligt. Hur stor är chansen att man känner sig nöjd med deras service tror du? En sådan otrevlig upplevelse gör att få vill komma tillbaks till casinot och spela mer, och helt rätt så…
Vad utgör en bra support?
Det finns egentligen bara ett fåtal parametrar som man bör kika på.
Finns kundtjänsten tillgänglig på svenska? Vilka öppettider har de? Är kundtjänstmedarbetarna kunniga i sitt område? Är de uppdaterade på vilka kampanjer som löper just nu och vad som är planerat? Vet de hur alla processer funkar? Kan de casino över lag? Är de trevliga att ha att göra med eller är de dryga? Lyssnar de på vad du har att säga? Kan de dela ut extrabonusar eller freespins?
Det där är 10 punkter. Antingen tar du reda på det själv eller så läser du igenom våra recensioner innan du väljer ett nytt casino. Eller så väljer du några av våra rekommenderade casinon, Rizk och Guts är två bra alternativ.